خواندنی ها پرسش و پاسخ سخن ما فيلسوفان امروز ايران اساتيد فلسفه
هراكليت‌ : اگر خوشبختي‌ در لذتهاي‌ جسماني‌ مي‌بود، بايد گاوان‌ نر را، هنگامي‌ كه‌ ماش‌ سبز براي‌ خوردن‌ مي‌يابند، خوشبخت‌ بخوانند.     ::    نيچه‌ : همه‌، همه‌ تصور مي‌كنند كه‌ گذشته‌ چيزي‌ نبوده‌ و آينده‌ همه‌ چيز است‌. و هر كس‌ مي‌خواهد در اين‌ آينده‌، سرآمد باشد. با اين‌ وصف‌، مرگ‌ و سكوت‌ مرگ‌، تنها چيز مطمئني‌ است‌ كه‌ در اين‌ آينده‌، شامل‌ همگان‌ مي‌شود.     ::    جان‌ ديويي‌ : محيطي‌ كه‌ در آن‌ انسان‌ زندگي‌ مي‌كند، تنها محيط‌ مادي‌ يا فيزيكي‌ نيست‌، بلكه‌ زمينه‌ فرهنگي‌ نيز دارد.     ::    دكارت‌ : وقتي‌ كه‌ خداوند ما را خلق‌ مي‌كرد، تصور فطري‌ خودش‌ را در ذهن‌ ما، مهر نمود.     ::    بودا : گرودنه‌هاي‌ پُرشكوه‌ خسرواني‌ بفرسايند، تن‌ نيز به‌ پيري‌ گرايد، ليكن‌ آيين‌ نيكان‌ هرگز پير نگردد؛ چون‌ نيكان‌ آن‌ را به‌ نيكان‌ بياموزند.     ::    اسپينوزا : مقصود من‌ از خدا، موجود مطلقاً نامتناهي‌ است‌، يعني‌ جوهري‌ كه‌ متقوم‌ از صفات‌ نامتناهي‌ است‌.     ::    هگل‌ : فلسفه‌ من‌، شبيه‌ دايره‌ است‌:در آن‌، آغاز همان‌ انجام‌ و انجام‌، همان‌ آغاز است‌.     ::    بودا : مرد با اين‌ ستوران‌ به‌ كشوري‌ نمي‌رسد كه‌ پاي‌ كسي‌ بدان‌ نرسيده‌:جايي‌ كه‌ مردِ رام‌ با خودِ رام‌ به‌ آنجا مي‌رود.     ::    علامه‌ طباطبايي‌ : عالم‌ مثال‌، مرتبه‌اي‌ از وجود است‌ كه‌ ميان‌ عالم‌ عقلي‌ و عالم‌ ماده‌ قرار گرفته‌ است‌. از نظر مشايين‌، اين‌ عالم‌ آخرين‌ عالم‌ از عقول‌ طولي‌ است‌ (به‌ نام‌ عقل‌ فعال‌) اما از نظر اشراقيين‌، اين‌ عالم‌ را بعضي‌ از عقول‌ عرضي‌ به‌ وجود آورده‌اند.     ::    بودا : به‌ كردار گاوچراني‌ كه‌ با يكي‌ چوبدست‌، گاوان‌ را به‌ چرا مي‌برد، پيري‌ و مرگ‌ نيز زندگيِ باشندگان‌ را مي‌برند.
رهايي اعتزال‌ از قيفِ كُنجد اشعريّت‌
ترجمه ای که ای کاش منتشر نمی شد!
سويه‌هاي گوناگون حقيقت در انديشه نيچه
مناظره دینانی و ضیاء شهابی بر سرفلسفه اسلامی
چالشهای لگنهاوزن با آيت‌الله مصباح در چيستي فلسفه
چالش ارنست رنان و سیدجمال بر سر فلسفه اسلامی، اسلام و عرب
سهم ما از تاریخ اسطوره ساز
كندوكاو در شرح احوال و آراي سروش به زبان خودش
دیدگاه های علامه طباطبایی درباره عرفان و تصوف از زبان خودش
آقای رشاد و کاری دشوارتر از تدریس استادانه!
لغزش های ترجمه حجت الاسلام احمدی از تأملات دکارت از دیدگاه ضیاء شهابی
مصاحبه با ویکتور فرانکل در 90 سالگی
تفاهم معنوی شرق و غرب و حوادث یازده سپتامبر
مناظره تند یک زیست شناس ملحد و یک مسیحی متخصص ژنتیک
فارسي در آينه مكتب آمريكايي: آيا زبان ما، زبان يك «ملت خيالي» است؟
كمبريج كه تاريخ علم مي نوشت و نشر مركز كه منتشر مي كرد!
آيا فلسفه پايان يافته است ؟ ديناني بر مي آشوبد!
جهان به سوي دين مي رود يا از آن مي گريزد ؟
وقتی خرمگس از ترجمه ی فارسی آثار سقراط میگریزد!
اظهار نظر شگفت انگیز اتو پگلر : هگل حرف های خود را در ادبیات مولانا پیدا کرد
نقد تند دکتر پرویز ضیاء شهابی بر ترجمه سیاوش جمادی از هستی و زمان هایدگر
مسافری از هند و بد بیاری تازه هایدگر در ایران
نقد تند پایا بر دیدگاه سید منیر الدین حسینی و دیگران در باره علم دینی
نيچه ايران‌مآب است؟چرا؟
ایران جهانی ، جهان ایرانی
نقد ملایری بر « تجدد و تجدد ستیزی » میلانی
دانشجویان فلسفه علم حق دارند مایوس باشند